Körzetközpont: kezdődhet a munka

A Magyar Labdarúgó Szövetség a 2021/22-es szezontól átalakítja a labdarúgó utánpótlás képzést. A reform hatására egy négy szintből álló rendszert hoztak létre, ahol rangsorolják és meghatározott feladatokkal látják el az összes labdarúgóklubot.

Az új rendszer azt kívánja biztosítani, hogy a játékosok a fejlődésük során mindig a megfelelő szintre kerüljenek, minden időszakban megkapják a megfelelő fejlesztést. Ebben az új rendszerben a különböző szintű kluboknak együtt kell működniük. Ezáltal piramis rendszer alakul ki, ahol egymás munkáját kell segíteni a csapatoknak, sportszervezeteknek.

A legmagasabb szintet az akadémiák jelentik. „A szintű klub”, az országban tíz van, a régiónkban a Várda Labdarúgó Akadémia ez. Alattuk helyezkednek el a Tehetségközpontok („B szintű klub”, 27 az országban, területi elvek alapján kijelölve). A következő szinten a Körzetközpontok vannak („C szintű klub”, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 6), majd a Grassroots Klubok („D szintű klub”).

Számos szempontrendszert figyelembe véve több mint 100 utánpótlás egyesületet értékelt ki a Double Pass cég, az elkészített jelentés alapján a Cigánd SE „C szintű”, körzetközponti besorolást kapott. Egyesületünk egyedüli módon nem saját megyéjében, hanem a hozzánk közeli SZ.-SZ.-B. megyében lett KK, amely nemcsak földrajzi, de szakmai szempontból is a legideálisabb. A körzetközpontok elsődleges feladata az lesz, hogy a játékosok foglalkoztatása gyermekkorban a lakóhelyhez közel indulhasson el, illetve, hogy minél több gyermeket csábítsanak a labdarúgásba. Ezekben a központokban történik a futball megszerettetése a fiatalokkal, majd a tehetségesebbek kiválasztása és „feladása” a tehetségközpontokba. A Cigánd SE-nél a körzetközpont szakmai vezetője Gyarmati András lett, Nagy Dávid pedig az operatív vezetői teendőket látja el. Az ő feladatuk a KK teljes irányítása, az MLSZ Sportigazgatósága, a grassroots klubfejlesztési koordinátor, Makay Robin, a megyei TK és akadémia szakmai ellenőrzése és felügyelete alatt.

Fontos célunk a tehetségek felkutatása mellett, hogy az utánpótlásnevelést megerősítsük, minél több gyerekünk kerüljön fel tehetségközpontba és akadémiára, és olyan helyzetbe kerüljünk a következő években, hogy rövid időn belül alkalmasak legyünk a „B szintű” tehetségközpont státusz elnyerésére.

 

Share Now

Kapcsolódó bejegyzések

Szóljon hozzá!